"Кәсіптік бағдар беру" педагогтері
Кәсіптік бағдар беру мұғалімі
Кәсіптік бағдар беру бойынша мұғалімге қойылатын талаптар 31.03.22 №121 бұйрығының 13 тармағы болып табылады. 01 қыркүйектен бастап мектептерде кәсіптік бағдар мұғалімі бірлігі енгізілді.
Кәсіптік бағдар мұғалімінің лауазымдық міндеттері:
- мектепте кәсіптік бағдар жұмысын ұйымдастырады,
- ұйымдық-әдістемелік бағдар береді.
- студенттердің мамандықты саналы таңдауына бағытталған іс-шараларды жүзеге асырады;
- студенттерге, оқушыларға, білім алушылардың ата-аналарына немесе оларды алмастыратын тұлғаларға, педагогикалық ұжымға мамандық таңдау мәселесін шешуде көмек көрсетеді;
- қызығушылықтарын анықтау үшін диагностика жүргізеді, кәсіптік бағдар диагностикасын талдайды;
- дарынды оқушыларға, ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларға психологиялық қолдау көрсетеді, олардың дамуына ықпал етеді;
- кәсіпорындарда экскурсиялар жүргізеді, студенттерге әртүрлі мамандықтағы қызықты адамдармен кездесулер (әңгімелер) ұйымдастырады;
- кәсіби құзыреттілігін арттырады, заманауи әдістер мен технологияларды қолданады;
- белгіленген нысан бойынша құжаттаманы жүргізеді;
- балалардың өмірін, денсаулығы мен құқықтарын қорғауды қамтамасыз етеді;
- қауіпсіздік техникасы және еңбекті қорғау, өрттен қорғау ережелерін сақтайды.
Білуге тиіс:
Қазақстан Республикасының Конституциясын, Қазақстан Республикасының Еңбек кодексін, Қазақстан Республикасының «Білім туралы», «Педагог мәртебесі туралы», «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы» заңдарын, Қазақстан Республикасындағы тілдер туралы» және білім беруді дамытудың бағыттары мен перспективаларын айқындайтын өзге де нормативтік құқықтық актілер; білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты, педагогика, педагогикалық психология; психодиагностика, психологиялық кеңес беру және психопрофилактика негіздері; оқу үрдісіндегі компьютерлік сауаттылық, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар; педагогикалық этика нормалары; қауіпсіздік техникасы және еңбекті қорғау ережелері, өрттен қорғау, санитарлық ережелер мен нормалар.
Біліктілік талаптары: жұмыс тәжірибесіне қойылатын талаптарды ұсынбай, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі педагогикалық немесе педагогикалық қайта даярлауды растайтын құжат; және (немесе) біліктілігінің жоғары және орташа деңгейі, педагогикалық жұмыс өтілі болған жағдайда: педагог-модератор үшін кемінде 2 жыл; сарапшы оқытушыға – кемінде 3 жыл; 4 жылдан кем емес оқытушы-зерттеуші; және (немесе) біліктілігінің ең жоғары деңгейі болған жағдайда магистр-педагогқа педагогикалық жұмыс өтілі 5 жылды құрайды.
Кәсіби құзыреттердің анықтамасымен қойылатын біліктілік талаптары: 1) "мұғалім": кәсіптік бағдар беру жөніндегі педагогқа қойылатын жалпы талаптарға жауап беруге, сондай-ақ: мектепте кәсіптік бағдар жұмысын ұйымдастыруға, кәсіптік бағдар беру жұмыстарына ұйымдастырушылық-әдістемелік басшылықты қамтамасыз етуге; білім алушылардың кәсіби өзін-өзі анықтау әдістерін әзірлеуді және сынауды жүзеге асырады; кәсіби өзін-өзі анықтау мәселелері бойынша студенттердің қызығушылықтарына зерттеу жүргізеді; өңірлік еңбек нарығының қажеттіліктері бойынша әдістемелік және анықтамалық материалдарды жинақтайды, талдайды және жүйелейді;
2) «мұғалім – модератор»: «мұғалім» біліктілігіне қойылатын жалпы талаптарға жауап беруі тиіс, сондай-ақ: студенттерге еңбек нарығының сұранысына сәйкес мамандық таңдауда көмек көрсетеді, әрбір студентке жеке маршрут дайындауды үйлестіреді. ; педагог-ұйымдастырушы-сынып жетекшілері, педагог-психологтар және медицина қызметкерлерімен бірлесе отырып, оқушылардың іс-әрекетін, психофизиологиялық дамуын, жеке қызығушылықтары мен ынтасын талдайды; білім алушылардың жеке ерекшеліктері мен оқу жетістіктерін диагностикалау негізінде білім алушылармен, олардың ата-аналарымен немесе басқа да заңды өкілдерімен консультативтік жұмыс жүргізеді; кәсіптік бағдар беру мәселелері бойынша әлеуметтік серіктестермен өзара іс-қимылды ұйымдастырады және жүзеге асырады;
3) «мұғалім – сарапшы»: «мұғалім-модератор» біліктілігіне сәйкес болуы тиіс, сондай-ақ: бағдарламаларды, нормативтік құқықтық актілерді, жоспарларды, меморандумдарды, әлеуметтік тәжірибелерді, жобаларды және кәсіби өзін-өзі басқару мәселелері бойынша басқа да құжаттарды әзірлеуге және іске асыруға қатысады. -оқушыларды анықтау және мансаптық жоспарлау; өзінің цифрлық білім беру ресурстарын жасайды; өңірлік еңбек нарығының қажеттіліктері бойынша әдістемелік және анықтамалық материалдарды жинақтайды, талдайды және жүйелейді; кәсіби кеңес беру мен кәсіптік бағдар берудің заманауи отандық, шетелдік тәжірибесін жинақтайды, жүйелейді және тәжірибеге енгізеді;
4) «оқытушы-зерттеуші»: «оқытушы-сарапшы» біліктілігіне сәйкес болуы керек, сонымен қатар: студенттің азаматтық сана-сезімі мен отансүйгіштігі бар жеке тұлғасының жалпы мәдениетін қалыптастыруға ықпал етеді, жеке қабілеттер мен академиялық адалдықты дамытуға ықпал етеді. студенттер саны; оқушылардың жеке қабілеттерін диагностикалаудың заманауи әдістерін қолданады, оқушылармен жұмыстың тиімділігін қамтамасыз етеді; оқушының қызығушылықтары мен жеке ерекшеліктерін ескере отырып, мұғаліммен бірге бастауыш және орта мектептерде оқу үшін бейіндік пәндерді таңдауға көмектеседі; кәсіби кеңес беру және кәсіптік бағдар беру бойынша іс-шаралар, семинарлар, шеберлік сабақтарын өткізеді;
5) «оқытушы-шебер»: «оқытушы-зерттеуші» біліктілігіне сәйкес болуы, сондай-ақ: авторлық бағдарламасы болуы немесе бекітілген оқу-әдістемелік кешендердің, оқу-әдістемелік кешендердің авторы (тең авторы) болуы тиіс. облыстық оқу-әдістемелік кеңесі және ОМЖ; тәлімгерлік қызметті жүзеге асыру және облыс/республикалық маңызы бар қалалар және астана деңгейінде кәсіптік қоғамдастық желісін дамытуды жоспарлау, білім беру саласындағы уәкілетті орган бекіткен республикалық және халықаралық кәсіптік конкурстардың қатысушысы болу.